Joyland
De Pakistaanse Haider is al geruime tijd werkloos. In plaats daarvan helpt hij mee in het grote huishouden dat gevormd wordt door zijn bejaarde, traditionele vader, het gezin van zijn broer en zijn eigen vrouw Mumtaz. Zij werkt met veel plezier als schoonheidsspecialist, maar die baan moet ze opgeven als Haider zelf eindelijk werk vindt. Hij is aangenomen door transvrouw Biba om als achtergronddanser met haar op te treden in een exotische nachtclub. Biba oefent een grote aantrekkingskracht op hem uit en al snel wordt hij verliefd op haar; de twee beginnen een verhouding. Tegelijk eist zijn vader dat hij nou eens voor (mannelijk) nageslacht moet zorgen. Als Mumtaz zwanger wordt, is dan ook iedereen blij, behalve zijzelf en Haider.
Regisseur Saim Sadiq biedt in zijn debuutfilm verrassend inzicht in hoe in Pakistan de sociale verhoudingen en die tussen de seksen liggen, zonder te vervallen in schematisch ‘goed-en-kwaad-denken’. Het resultaat, een genuanceerd en poëtisch verhaal, leverde hem o.m. de Queer Palm in Cannes op.