Deze website is geoptimaliseerd voor moderne browsers. Voor een betere ervaring update de browser.

Films Agenda Specials Informatie Nieuws
NL
EN
Bekijk de trailer

DeBalie@Rialto: Carmen y Lola

Voorafgaand aan de film gaat programmamaker Parwin Mirrahimy in gesprek met Sophie Kurpershoek en Domitilla Olivieri over lesbische cinema en intersectionaliteit in film.
Tickets bestellen

Deze voorstelling maakt deel uit van Rialto Filmclub met als gastspreker deze maand Ernst-Jan Pfauth.

DeBalie@Rialto: Carmen y Lola

Tijdens deze editie van De Balie@Rialto zal programmamaker Parwin Mirrahimy voorafgaand aan de film in gesprek gaan met filmmaker/schrijver Sophie Kurpershoek en antropoloog/activist/ onderzoeker/docent Domitilla Olivieri over lesbische cinema en intersectionaliteit in film. Hoe staat het met de representatie van lesbische vrouwen op het witte doek? En welke rol spelen snijvlakken tussen gender, seksualiteit, etniciteit en klasse hierin? Aan de hand van verschillende voorbeelden uit de recente lesbische cinema beantwoorden zij deze en andere vragen.
Let op: het gesprek wordt in het Engels gevoerd.

Carmen y Lola
Ontroerend verhaal over de onmogelijke liefde tussen twee Roma-tienermeisjes, Carmen en Lola. Onmogelijk omdat Carmen behoort te trouwen en veel kinderen te krijgen.
Klik hier voor een langere filmbeschrijving.

Domitilla (Domi) Olivieri is an anthropologist, activist, researcher and teacher in the field of gender studies, media and society. She is active in academic, artistic and activist spaces and has been involved for many years in feminist, queer and anti-racist and anti-capitalist militant activism.

Sophie Kurpershoek is geboren in Riyad, Saoedi-Arabië (1989) en groeide op in Pakistan en Turkije. Ze studeerde filosofie in Amsterdam, Tokio en Londen en behaalde haar Master's in Audiovisuele Kunsten aan de School of Arts Ghent met haar kortfilm A was het maar voor even. Momenteel schrijft ze aan haar eerste langspeelfilm, How to start a fire, met ondersteuning van het VAF (Vlaams Audiovisueel Fonds).